České
ALPEN-
VEREIN.CZ

Zajímavý horo-běžecký projekt Run 4 Emma

Po loňském přeběhu Řecka a předloňském běhu od moře na Mt. Blanc letos v květnu vyrazila skupina českých vytrvalců do Gruzie. Plán byl běžet z Tbilisi do Stepantsmindi (Kazbegi) a následně vystoupit na Kazbek (5047 m). Běh byl rozdělen do šesti etap a vždy obden jsme přebíhali horské hřebeny. První den po zarostlých cestách přes dva hřebeny Tbiliského národního parku do Sioni (45 km, 2000 m nahoru, 1600 m dolů). Druhý den přes městečko Tianety a dále divokým údolím řeky Iory. Třetí den následoval přeběh hor do údolí řeky Pšavi Aragvi. Čtvrtý den údolím Aragvi a do horské vsi Roshka. Pátý den přes sedlo Chauki Pass (3300 m) se o běhu moc hovořit nedá, spíše o brodění sněhěm. V Jute jsme se dozvěděli, že letos asi pěšky přes sedlo ještě nikdo nešel. Šestý den výklus do Kazbegi. Následující den odpoledne jsme vystoupili na tábořiště Sabertsee, poté na Betlemi a v noci za poměrně silného větru na vrchol, kam vystoupil jeden z nás, další kvůli počasí a výšce otáčeli ve 4800 m a téhož dne jsme sestoupili do Kazbegi.

Shrnutí:
1. Za expedici jsme uběhli 190 km,
2. při výstupu na vrchol jsme ušli 21 km nahoru a 21 km dolů,
3. nastoupali jsme 10 783 m,
4. naklesali jsme 6350 m,
5. dne 4. 6. 2019 v 1:25 jsme zahájili výstup na vrchol hory Kazbek, kterého v 8:00 dosáhl Miroslav „Miri“ Štefl.

Členové expedice:

Zdeněk „Beny“ Beneš, Konstanin „Kosťa“ Wiesner, Milan „Kýťa“ Urban, Miroslav „Miri“ Štefl, Karel „Radovánek“ Rais, Martin „Lišin“ Liška, Oto „Oťas“ Kulhánek

Více o Emmičce:

Emmička Hájková z Rokycan trpí spinalní svalovou atrofií, což je velmi těžké onemocnění vyžadující nepřetržitou nákladnou péči. Další informace na http://www.emmahajkova.eu.