České
alpinismu
ALPEN-
VEREIN.CZ

EXPEDICE MANASLU 2011 AKTUÁLNĚ: dva členové na vrcholu!

Podle SMS od Honzy Krabce stáli členové Expedice Manaslu 2011 Honza Trávníček a Kuba Vaněk včerejšího dne 29. 4. 2011 na vrcholu Manaslu (8163 m). V současné době by již měli být zpět v C4 a na sestupu do BC.

Pro Honzu Trávníčka je to již jeho druhá osmitisícovka za poslední 2 roky, u Kuby Vaňka první, když v roce 2009 na Gasherbrumu otáčel kousek po vrcholem.

Více o expedici ZDE a na webech www.krabcovi.cz a www.manaslu.cz.

Starší zprávy:

Středa 27. 4. 2011: "Jsme v C4 - 7200 m, vaříme a sbíráme síly. Hlavně ať je počasí a nefouká. Dneska nás vítr potrápil, ale večer bylo krásně. Ráno vyrazíme tak ve 3. Drž palce!"

Úterý 26. 4. 2011: "Tak se válíme ve stanu v C3 - 6800 m. Počasí tak nějak, teď je krásnej večer, ale přes den i sněžilo. Zejtra jsem zvědavej, ale moc to neřešim, byť je Manaslu blízko."

Pondělí 25. 4. 2011: "Jsme v C2 - 6400 m, počasí dobrý a mělo by vydržet. Zítra snad C3 - 6900 m."

Neděle 24. 4. 2011: "Ráno se sherpům nelíbilo počasí a my dali na ně. Zatím je hezky a my se nudíme v C1. Snad se zítra hneme."

Pondělí 18.4.2011: "Včera nadšení a velkej optimismus a dnes bych to nejradši zfleku zabalil. Jsme rádi, že jsme ráno prchli do BC a jsme celý. Už napadl dobře 1m. K tomu nahoře vichřice."

Neděle 17.4.2011: "Dneska jsme si užili sluníčka, vedra a teď už zase sněží. Jsme docela zničený, 11 hodin s těžkejma batohama přesun z BC až do C2 - 6350m. Pak 2 hodiny zakopávání stanů, aby neuletěly. Už nás berou i sherpové ostatních expedic, koordinujeme postup po kopci, prošlapávání stopy a tak. Dneska jsme dali 1600 výškových metrů - Sněžka od moře."

Úterý 12. 4. 2011: Máme postavený první výškový tábor - C1, výška 5750m. Ráno zase jasno, teď už lehce sněží, ale i tak je ve stanu 40 stupňů. Cesta nahoru děs, batohy 25 kg. Zítra o kus výš.

Pondělí 11. 4. 2011: Den byl zase ráno jasný a horký, odpoledne mraky a večer sněžení 5 cm. Teď už je jasná noc. Přišel láma z kláštera a nejen za všechny expedice prosil horu o přívětivost. Uvidíme, jak moc za nás prosil. Je tady ještě 5 dalších expedic, ale jen my jdeme bez kyslíku. Zítra vyrazíme do C1. Hora je netknutá, všichni čekají, až někdo začne. My jsme zřetelně nejlíp aklimatizovaný. Počasí je stabilní a slušný.

Neděle 10. 4. 2011: Celkem jsme se zabydleli v BC. Hromady odházenýho sněhu, stavění stanů, třídění materiálu. Až do 14h bylo 40 stupňů, slunce pálilo. Teď už zase sněží.